Dejavnosti za krepitev fine motorike

Fina motorika vključuje uporabo manjših mišic rok, kot so mišice v zapestju in prstih. Mišice skupaj z možgani nadzorujejo in usklajujejo gibanje dlani in prstov, ki jih uporabljamo pri različnih dejavnostih (uporaba svinčnikov, škarij, sestavljanje kock ali sestavljank, šivanje ipd.). Učinkovitost finomotoričnih gibov pomembno vpliva na kakovost, natančnost in hitrost izvajanja različnih opravil, pri katerih uporabljamo dlani in prste. Učinkovite finomotorične sposobnosti zahtevajo številne neodvisne dražljaje, ki pomagajo rokovati s predmetom ali opravijo nalogo. Vključujejo koordinirano usklajevanje impulzov med možgani in malimi mišičnimi skupinami rok ter so povezane z razvojem grobe motorike. Uporabljamo jih tako pri šolskem delu kot tudi pri vsakodnevnih opravilih.

  • IZDELAVA DOMAČEGA PLASTELINA

Za domači plastelin potrebujete: 1 skodelico moke, 1 skodelico vode, 1/2 skodelice soli, 2 žlici olja in 2 žlici vinskega kamna

Vse skupaj zmešate v ponvi in segrevate na majhnem ognju. Maso ves čas mešate. Plastelin je končan, ko se formira v kepo. Topel plastelin še malo gnetete, da se ohladi in postane res gladek. Če želite barven plastelin, lahko dodate še nekaj kapljic jedilne barve pred ali po koncu kuhanja.

Otrokom poleg domačega plastelina ponudite še valjarje, plastične modelčke, male gumbe, perlice, palčke ipd.

  • IGRE S TESTOM

Pripravite navadno testo, ki mu lahko dodate tudi malo barvila. Poleg testa potrebujete: slamice, zobotrebce, modelčke, valjar itd.

Testo uporabljate enako kot plastelin. Otrok se lahko zamudi z mečkanjem testa, izdelavo “kroglic” in “črvov”. Skupaj lahko izdelujete različne figure, uporabite lahko tudi škarje (otroci naj imajo otroške) in iz testa “krojite” različne oblike. Lahko rišete z zobotrebci ali postavljate slamice po vnaprej določenem razporedu (od enostavnih oblik do črk).

  • IGRA VTIKANJA ZAMAŠKOV V PRAVO LUKNJO V ŠKATLI

Potrebujemo škatlo s pokrovom. Na pokrovu izrežemo luknje, ki jih pri robu pobarvamo z barvami zamaškov. Otrok razvršča in vtika pokrovčke po barvi.

Igro lahko otežimo tako, da uporabimo različno velike zamaške in izrežemo različno velike luknje, ki jih pri robu pobarvamo z barvami zamaškov. Otrok razvršča in vtika pokrovčke po velikosti in barvi.

DRUGE DEJAVNOSTI, KI VKLJUČUJEJO FINO MOTORIKO:

  • obešanje perila ali listov s ščipalkami,
  • pretakanje vode,
  • presipavanje riža ali fižolčkov,
  • umivanje in ščetkanje zob,
  • uporaba jedilnega pribora,
  • zavezovanje čevljev,
  • zapiranje zadrge ali gumbov,
  • zapiranje plastenk z zamaški,
  • risanje v polento, moko ali zdrob,
  • trganje solate, lupljenje mandarin,
  • nizanje predmetov na vrvico,
  • sestavljanje kock.

Pripravila: Tjaša Mugerle, univ. dipl. ped.

Uredila:  Ladislava Milošević, vzg. predš. otr.

NOVO: RAZGIBAVANJE PRSTOV

Pripomočki: bel list papirja, svinčnik, barvice, ravnilo s šablono, barvna predloga

Na bel list papirja si narišeš obris svoje roke. Nato si v vsak prst – na konico prsta narišeš en majhen krog. Vsak krog pobarvaš z drugo barvo (npr. rdečo, zeleno, modro, rumeno in vijolično). Otrok potem roko položi na papir. Lahko mu govorimo pri kateri barvi naj otrok dvigne prst od podlage (vijolična – dvigne prst, ki pokriva vijolični krogec itd.). Lahko si pomagaš tudi z barvno predlogo. Otroku pokažeš predlogo in v enakem zaporedju, kot je na predlogi, dviguje prste od podlage. Predlogo si razrežeš tako, kot kaže na spodnji sliki.

Pripravila: Tajda Kociper, univ. dipl. ped.

NOVO: PREMIKAJOČE KAPLJICE – EKSPERIMENT

Za vajo potrebuješ: peki papir, barvne alkoholne flomastre in barve za obarvanje vode (jedilne barve, tempare ali vodene barve). Na peki papir narišeš barvne kozarčke, po listu nakapljaš barvne kapljice. Otrok z zobotrebcem polovi in povleče kapljice v narisan kozarec, ki se barvno ujema s kapljico. Video si lahko ogledate TUKAJ.

Pripravila: Simona Stajan, dipl. vzg. predš. otr.

  • Finomotorična vaja: MOJA TRGOVINA Z GUMAMI – privijanje zamaškov, igra z barvami in domišljijska igra (Da bo bolj zabavno in zahtevno, gume na policah med seboj pomešajte. Lahko jih tudi pripeljete s tovornjakom in jih mora vaš prodajalec pravilno razvrstiti na police.)
  • Finomotorični vaji: NAPENJANJE GUMIC (ustvarjanje oblik, podob …) in VSTAVLJANJE COFKOV  z domišljijsko igro … (Namesto cofkov lahko naredite kroglice iz vate ali papirja.)

Prispevala: Manja Kokalj, prof. bio. in kem.

  • Finomotorična vaja: POLNJENJE PLASTENK S PINCETO (Otrok lahko v plastenke vstavlja tudi fižol, makarone … s pincetnim prijemom – s palcem in kazalcem.)
  • Finomotorična vaja: VSTAVLJANJE KOSMATIH ŽIČK V CEDILO  in grafomotorična vaja: RISANJE VIJUG IN KRIVULJ
  • Vaja za razvijanje motorike in spodbujanje senzoričnih zaznav: ČUTNA POT IZ KARTONOV ZA JAJCA in zanimiv gibalni izziv: PAJKOVA MREŽA (Naredimo jo lahko tudi iz elastike ali debelejše vrvi.)

Prispevala: Dunja Kelbič, dipl. vzg. predš. otr.

  • Finomotorična vaja: VRVICE IN LUKNJICE – iz tršega kartona ali odpadnega linoleja izrežemo različne oblike, vanje naredimo luknjice, skozi katere otroci napeljujejo vrvice, vezalke ali volno, pri čemer urijo tudi koncentracijo

Prispevala: Bernarda Majster, dipl. vzg. predš. otr.

Dostopnost