Pozdravljen/a na našem novem spletnem mestu »Utrinki iz domače učilnice«. Na tem mestu bomo zbirali predloge, ideje in vaša doživetja, kako preživljate dneve, ko se družimo le na daljavo. To spletno mesto je namenjeno medsebojni spodbudi in povezanosti med nami, izmenjavi idej in naših misli, izmenjavi predlogov za učenje idr. Vsak dan vam bomo dali kakšen namig za ustvarjalno in pestro preživljanje časa doma.
Čas, ki ga moramo preživeti doma, je lahko tudi zanimiv in raznolik. Pomembno je, da najdete aktivnosti, ki sprostijo in pomagajo vam, saj smo si med seboj različni – nekaterim ustrezajo športne aktivnosti, drugim glasba (poslušanje, igranje ali petje), tretji raje kaj izdelujejo, pomagajo staršem v domači delavnici (popravljati kolo, zlagati drva …) ali kuhinji, nekateri ustvarjajo, spet drugi raje pogledajo kakšno oddajo, se sproščajo idr. Pri iskanju idej bodite kreativni, kakšno idejo boste pa zagotovo našli na tem spletnem mestu.
Lepo vabljeni k sodelovanju! Veseli bomo vaših predlogov in prispevkov – fotografij, zapisov misli, zgodb, pesmi, stripov, dnevnikov, risb … Vaše prispevke lahko pošljete na e-naslov katja.repolusk@os-selnica.si.
Veliko raznolikih povezav za učno delo, pomoč in preživljanje časa v domači učilnici najdete tudi na spletnem mestu POMOČ IN PODPORA UČENCEM NA DALJAVO in v naši spletni učilnici Svetovalno delo.
Skupaj, čeprav na daljavo, nam bo lepše! Si pišemo! Bodite dobro!
Psihologinja Katja
1.–5. junij 2020
Drage učenke in učenci, pozdravljeni v zadnjih dneh pouka na daljavo!
Zaključujemo pouk v domačih učilnicah. Le še dva dni bodo v teh posebnih učilnicah naši šestošolci, sedmošolci in osmošolci, potem pa smo ponovno celota pod »isto streho«.
Čas, ki smo ga preživeli doma, je bil za vse nas posebna (pre)izkušnja in težko bi rekli, da je bila le-ta samo prijetna in lepa. Kot smo že pisali, je bilo preizkušenj veliko, ampak saj veste – za velike stvari je potrebnega tudi veliko poguma. Za vse, kar vam je uspelo, bodite odkrito ponosni; za vse, kar je ostalo manj dobro opravljeno, pa bomo skupaj iskali najboljše možnosti in priložnosti. Ampak najpomembneje, za kar moramo poskrbeti skupaj, pa je to, da se bomo drug ob drugem počutili dobro, prijetno, da se bomo poslušali in slišali, da bomo znali poiskati priložnosti za sodelovanje in povezanost. Saj veste, v odnosih je vedno 1 + 1 = 3. Kar se lahko naučite in doživite ob prijateljih in sošolcih ter učiteljih, bo imelo posebno vrednost. Tudi če so med nami fizične razdalje, je povezanost med nami tista, ki daje bližino in toplino.
NAMIG 34 – BODI VSAK DAN BOLJŠI ČLOVEK: naj vam dam še zadnji namig – potrudite se zase in za svoje znanje, potrudite se biti vsak dan boljši človek – z veliko mero spoštovanja, prijaznosti, poguma, vztrajnosti in optimizma, pripravljeni pomagati tistim, ki jim lahko, s sposobnostjo videti lepoto v majhnih stvareh, z zaupanjem vase in v prihodnost. Vse dobro!
Iskrena hvala za vse čudovite utrinke iz domačih učilnic! Skupaj nam je bilo lepše in lažje.
Veselim se naših ponovnih srečanj na šolskih hodnikih! 🙂
25.–29. maj 2020
Drage učenke, dragi učenci, lep ponedeljkov pozdrav!
V tem tednu so se najmlajšim junakom pridružili še naši najstarejši – mladostniki in mladostnice, tisti že skoraj odrasli. Prisrčno dobrodošli!
Naj v tem tednu zapišem nekaj misli o besedah, o moči besed. Ste že kdaj pomislili, kako velikansko moč oz. možnost imamo z besedami? Z njimi lahko nekoga razveselimo, »objamemo«, ga tolažimo, spodbujamo k napredku, hrabrimo, pomagamo gledati še z drugimi očmi, lahko pa užalostimo, ujezimo, prizadenemo. Lahko smo tiho in ne rečemo nič. Ponovno smo pri izbiri – kaj, kako in če bomo govorili. Naj nas pri tem vodita iskrenost ter spoštljivost in prijaznost. Obe strani sta pomembni, a včasih je lahko iskrenost manj prijetna, zato je še toliko bolj pomembno, da gre z roko v roki s spoštljivostjo in prijaznostjo.
Všeč mi je misel J. Lenarčiča, ki pravi: »Tak jezik želim govoriti. Jezik, ki navdihuje, ne tlači, jezik, ki vzbuja hrepenenje, /…/, jezik, ki si dovoli izraziti tudi sladko melanholijo in otožnost, kadar je potrebno, jezik, ki se ne boji.«
Izbirajmo besede, ki hrabrijo in razveseljujejo! Bodimo spoštljivi drug do drugega. Srečno in zdravo v nov teden!
18.–22. maj 2020
Dragi moji, ponovno pozdravljeni v ponedeljek!
Tokrat je drugačen ponedeljek, saj v šolskih klopeh ponovno pozdravljamo naše najmlajše junake! Junake jih imenujem zato, ker so prvi zakorakali v šolo v drugačen čas, drugačen način dela, drugačno rutino. Želimo vam, da boste kljub vsem fizičnim razdaljam začutili bližino in toplino učiteljic ter povezanost s sošolci in prijatelji, da bo bivanje v šoli za vas prijetno. Dobrodošle učiteljice, ki ste do sedaj skrbele, da so otroci ostajali v stiku s šolo in ob pomoči staršev pridno delali, ki ste skrbno načrtovale vrnitev naših najmlajših, da vam bo skupaj dobro. Dobrodošli vsi ostali zaposleni, ki boste poskrbeli, da bo vse teklo, kot mora, da bodo vsi papirji urejeni, da otroci v šoli ne bodo lačni, da bosta šola in njena okolica čista in urejena. Dragi starši, za vaše/naše otroke bomo poskrbeli po najboljših močeh.
Še vedno pa pogrešamo vse ostale nasmejane in resne, zgovorne in tihe, družabne in zadržane otroke, pa tudi tiste že skoraj odrasle mladostnike in mladostnice. Naj vam bo delo v domačih učilnicah še naprej čim lažje, vsa preverjanja in ocenjevanja znanja čim uspešnejša. Zdaj tečemo skoraj zadnji krog, zadnji mesec (če štejete – 28 šolskih dni je še), skoraj smo že pred ciljem, zato pogumno vztrajajte do konca, do uspešnega zaključka šolskega leta. Vse dobro!
NAMIG 33 – OHRANIM ZAUPANJE: Pred nami je zadnji mesec pouka. Ko imamo pred sabo časovni okvir, se zdi nekoliko lažje, kajne? V mislih ohranimo zaupanje, da bomo zmogli še tale mesec, če smo doslej zmogli že dva 🙂 – dva, na katera smo lahko odkrito ponosni, kaj vse nam je v tem času uspelo doseči, se naučiti in narediti bolj ali manj samostojno, kaj vse ste uspeli pomagati in narediti doma, kje vse ste se izkazali, kaj vse uresničili. Zaupajmo v prihodnost in predvsem vase!
11.–15. maj 2020
Dragi otroci, draga mladina, prisrčen pozdrav!
Teče že osmi teden pouka od doma – to je tako dolgo, kot so dolge poletne počitnice! A naši dnevi so bili daleč od počitnic – veliko smo delali, se učili, spoznali nove načine učenja, komunikacije in dela in se v njih preizkusili. Vaši glavni motivatorji pa niso bili v prvi vrsti učitelji, ampak starši.
Že ob koncu drugega tedna ste v anketi večinoma pisali, kako pogrešate prijatelje, učitelje, šolsko rutino. Nekateri ste se v vsem tem času morda že navadili novega načina dela, ki vam je postal prijeten in domač, spet drugi se ga še vedno ne veselite preveč in bi ob prvi priložnosti raje šli v šolo.
Zagotovo pa bi nas velika večina šla v šolo, ker pogrešamo drug drugega. Pogrešati pomeni čutiti odsotnost ali manjkanje koga ali česa. In mi čutimo odsotnost ali manjkanje drug drugega, odmorov, pouka v živo, šolskega ritma, bežnih srečanj na hodnikih, spodbudnih besed ob težjih trenutkih. Tako kot je pogovor s prijateljem v živo ne le izmenjava besed, ampak daje pomembnost in vrednost drug drugemu, je tudi razlaga učitelja veliko več kot govorjenje besed – je odnos, je pogled, je spodbuda. Z nekaterimi učenci se bomo v kratkem najverjetneje res videli (o tem vas bomo vse še obvestili), z drugimi pa se bomo še naprej trudili, da bomo poleg pisanih in izgovorjenih besed (po videoklicih in telefonu) z vami ohranjali spodbuden in dober odnos. Pogumno, uspešno in mirno še naprej!
NAMIG 32 – SPOROČILO NEKOMU, KI GA POGREŠAM: že večkrat sem vas povabila, da prijatelju pošljite kakšno prijazno sporočilo, sošolcu ponudite pomoč na daljavo. Tudi tokrat vas povabim, da pozornost namenite svojemu vrstniku, sošolcu, prijatelju, da mu napišete ali poveste, kaj pogrešate (pogovor v odmoru, kartanje, metanje na koš, branje v knjižnici, malico v jedilnici …). Prijaznih besed pa bodo gotovo veseli tudi učitelji, ki si, tako kot vi, čim prej želijo srečanj v živo.
4.–8. maj 2020
Dragi moji, pozdravljeni v mesecu maju!
Vstopili smo v peti mesec po koledarju, po starinskem imenu veliki traven. Narava se je že dodobra prebudila, kar nam kaže v vsem svojem zelenju in cvetju. Upam, da so za vami lepe počitnice in da ste si nabrali moči za nove izzive.
Pred nami je obdobje določenih sprememb za nas, ki skupaj »bivamo« v šoli. Ne glede na to, na kakšen način bodo te spremembe povezane z vami, nam vsem želim, da ga preživimo čim manj stresno in zaupamo v to, da bomo zmogli in bo vse še dobro. Pri tem pa ne pozabite – če potrebujete pomoč, nam pišite; če česa ne veste, vprašajte! Tudi na daljavo smo tukaj za vas.
Naj vas v ta teden popeljem v svet barv, v zeleno. Lepota narave je močno povezana z zeleno barvo, ki je barva rasti, prenove, življenja, zdravja. V fiziološkem pogledu zelena razširja kapilare in uravnava kroženje krvi, znižuje pritisk, pomirja živčni sistem, sprošča mišice. Kot zanimivost: v barvni terapiji velja zelena barva kot barva, ki uravnoteži srčni ritem in ritem ledvic. V čustvenem pogledu je to barva, ki spodbuja občutek udobja, sproščenosti, umirjenosti in zmanjšuje napetost, zato se v čustveni stiski oz. povečanem stresu pogosto spontano zatečemo v naravo, kjer je te barve v okolju največ. Barve, s katerimi se obdamo, imajo vpliv na naše telo in počutje. Poizkusimo lahko tudi obratno: če razumemo barve in njihov vpliv, jih lahko zavestno izkoristimo, da nam pomagajo ustvariti določen učinek, počutje.
NAMIG 31 – OBDAJ SE Z ZELENO: ko začutiš nemir, razdraženost, slabo voljo, se obdaj z zeleno – pojdi v naravo s široko odprtimi očmi, ustvarjaj z zelenimi barvami ali zeleno vizualiziraj (zapri oči in si čim bolj nazorno predstavljaj zeleni travnik, košato zeleno krošnjo …). Naj ti prihodnji dnevi minejo kar se da mirno in uspešno! Pogumno naprej!
Petek, 24. 4. 2020
Dragi učenci, spoštovani starši!
Pred nami so počitnice – končno, zasluženo! Tokrat vanje vstopamo z nekoliko drugačnimi občutki, zagotovo pa z veseljem, da bomo lahko brez skrbi, kako se organizirati s tedenskim učnim delom. Želim vam, da dneve preživite kar se da v gibanju in sproščeno, da jih preživite tako, da boste tudi čez čas z veseljem pogledali nazaj in rekli, da je bilo kljub vsemu lepo.
Tudi v prihodnje bomo veseli vaših čudovitih utrinkov iz narave in iz domače učilnice, vaših izdelkov, posnetkov. Si pišemo tudi po počitnicah! Čuvajte se in bodite zdravi!
NAMIG 30 – TRIKI IZ HIŠE ILUZIJ: Med počitnicami se lahko kratkočasite z ustvarjanjem različnih trikov. Izšla sta že dva priročnika Hiše iluzij: 3 PREPROSTI TRIKI, NAD KATERIMI BODO OTROCI NAVDUŠENI in 3 PREPROSTI TRIKI, NAD KATERIMI BODO OTROCI NAVDUŠENI 2. del.
Četrtek, 23. 4. 2020
Dragi starši, dragi učenci!
Naše misli imajo neverjetno moč. Misli, tako pozitivne kot negativne, usmerjajo naše vedenje, naše odnose in posledično vplivajo tudi na naše zdravje in zadovoljstvo z življenjem. Koristi pozitivnega mišljenja in iskanja dobrega v stvareh se kažejo skozi boljše, srečnejše in bolj zdravo življenje, pozitiven odnos pa dobro vpliva na vsa področja življenja. Ko razmišljamo pozitivno, se v določenem predelu možganov sprožijo kemične reakcije, ki našemu telesu prinašajo občutek ugodja. Kadar tudi v stresnih situacijah skušamo ohranjati pozitiven odnos, bomo največjo korist naredili najprej sebi, pozitivno pa bomo vplivali tudi na druge.
V nasprotju s tem pa negativne misli (kaj nas moti, kdo nam ni všeč, česa nimamo, kdo ne opravi stvari, kot bi jih po našem mnenju moral) povzročajo jezo, občutek nemoči, obup, žalost, strah, tesnobo … Dodatna težava je, da negativne misli spodbujajo nove negativne misli in tako se lahko ujamemo v začarani krog. Dolgotrajno vztrajanje v takšnem začaranem krogu pa slabo vpliva tako na naše psihično kot fizično zdravje.
NAMIG 29 – POZITIVNE MISLI: pomisli vsaj na eno stvar, kaj si v tem tednu lepega doživel/a, kaj ti je pri tebi najbolj všeč, kaj ti je najbolj všeč pri tvoji družini, zaradi česa si hvaležen/a, kaj dobrega lahko vidiš pri izobraževanju na domu …
Sreda, 22. 4. 2020
Dragi učenci!
Danes praznuje naš planet. Praznujemo Svetovni dan Zemlje, ko se še bolj zavemo, kako pomemben je odgovoren odnos do narave. Pomislimo na vse lepe trenutke, ki jih preživimo v naravi – na travniku, v gozdu, na vrtu, na pohodu … Bodimo spoštljivi do narave, živali, okolja in sočloveka – danes, jutri, vedno.
NAMIG 28 – ODNOS DO NARAVE: Z na videz majhnim dejanjem (sajenjem rastlin, ločevanjem odpadkov, varčevanjem z vodo in energijo, uporabo embalaže za večkratno uporabo, izdelavo hotela za žuželke …) lahko skupaj naredimo nekaj velikega k lepši prihodnosti. Posebno skrb do narave boste lahko izkazali tudi na dnevu dejavnosti v tem tednu. Prijetno delo!
Torek, 21. 4. 2020
Dragi učenci!
Včeraj smo si zastavljali cilje, danes pa začenjam s citatom C. Dickensa: “Edina človeška lastnost, ki nam vliva upanje in daje tolažbo, je vztrajnost, saj po prizadevnem delu vztrajnost vedno rodi svoje sadove.” Vztrajnost je nepogrešljiva na poti do cilja. Ko imamo enkrat pred sabo cilj, je potrebno začeti in nato vztrajati. Vztrajati je potrebno predvsem zaradi nas samih – da napredujemo, dosežemo rezultate, premagamo ovire tudi takrat, ko je težko. Kaj pa takrat, ko nam ne gre? Vedno znova moramo poskusiti, če pa vedno znova ne pridemo do cilja, pa si zastaviti bolj dosegljiv cilj (kar smo pisali že včeraj).
NAMIG 27 – VZTRAJAJ NA POTI DO CILJA: zamisli si cilj, ki je pred tabo. Čim bolj jasno in konkretno si predstavljaj, kako bo, ko bo cilj dosežen (temu rečemo vizualizacija). To ti bo pomagalo k vztrajnosti. Zapišeš si lahko tudi kakšen spodbuden stavek, npr. ko napišem seminarsko nalogo, si privoščim dolg sprehod ali prej ko končam to nalogo, prej bom prost/a. Pomisli tudi na vse težje naloge, ki si jih doslej že uspešno opravil/a. To pomeni, da zmoreš tudi druge težje naloge! Pogumno naprej!
Ponedeljek, 20. 4. 2020
Lep ponedeljkov pozdrav!
Vstopili smo v 6. teden učenja od doma. V teh dneh mi nekateri sporočate, da motivacija za učno delo upada ali niha – od tega, da se brez težav lotite učnega dela do tega, da se za delo sploh ne morete pripraviti. Nihanje oz. izguba učne motivacije je običajna in glede na situacijo razumljiva, najbolj pomembno pa je, da vsakič znova najdete motiv oz. razlog za delo in da z delom začnete, saj se motivacija pogosto pojavi/poveča, ko delo že začnemo. Nato je pomembno, da na poti do cilja vztrajate. Ob tem iskrena hvala vašim staršem, ki so vaši veliki motivatorji ali kdaj tudi priganjalci k delu. 🙂
Pri motivaciji je pomembno pred seboj imeti cilj, kaj želimo doseči (npr. pri BIO želim za opravljeno seminarsko nalogo dobiti oceno 5 ali do petka želim opraviti vse učne naloge, da bom čez vikend prost/a ali na EKO dnevu želim narediti hotel za žuželke). Ko imamo pred seboj cilj (oceno 5 ali prost vikend ali hotel za žuželke), je naše vedenje lažje usmeriti k akciji, da se res lotimo dela. Cilji naj bodo zastavljeni čim bolj konkretno (v torek bom naredil/a učno delo za SLJ) in naj bodo dosegljivi (do petka bom naredil/a vse učne naloge; če si postavite cilj, da želite vse obveznosti za tekoči teden opraviti do torka, bo takšen cilj praktično nedosegljiv).
NAMIG 26 – ZAPIŠI SI UČNE CILJE: za tekoči teden si naredi načrt ciljev, tako da si zapišeš konkretne in dosegljive učne cilje. Veselo na delo!
Petek, 17. 4. 2020
Dragi otroci, draga mladina!
Teden je že pri koncu, pred nami je vikend! Čas, ko lahko malo oddahnemo, dlje poležimo, se odpravimo ven (v okviru možnega) in si privoščimo več prostega časa. Prosti čas pomeni, da smo prosti – prosti skrbi in vsakodnevnega dela. Prostočasne dejavnosti izboljšujejo kakovost našega življenja in naše zdravje v najširšem pomenu (počutju, psihičnem in fizičnem zdravju), umirijo naš siceršnji ritem in miselni tok od dela in odpravljajo napetosti. Da lahko ima prosti čas takšen učinek, pa je pomembno, kako ga preživimo. Če bomo samo legli, da se spočijemo od skrbi, bodo naše misli verjetno same kaj hitro ponovno pri skrbeh, zato je pomembno, da se načrtno »odskrbimo«. To naredimo z dejavnostmi, ki so nam prijetne in nas zaposlijo do te mere, da o skrbeh ne utegnemo razmišljati: pečemo ali kuhamo, pomagamo na vrtu, igramo na instrument, slikamo, ustvarjamo, mečemo žogo na koš, tečemo ipd.
NAMIG 25 – KVALITETNO PREŽIVI SVOJ PROSTI ČAS: izberi si dejavnost, v kateri uživaš in ob njej lahko odmisliš skrbi. Katero si izbral/a? Lep in sproščen vikend!
Četrtek, 16. 4. 2020
Lep četrtkov pozdrav!
Danes vas bom ponovno povabila v svet knjig in zgodb. Zakaj vas večkrat povabim v knjižni svet? Ker ima branje številne pozitivne učinke na človeka. Naj navedem le nekatere – lahko nas zabava, dokazano zmanjša stres, lahko nam odpre drugačen pogled na svet, pripomore k lažjemu razumevanju drugih ljudi in kultur, nadgrajuje naše znanje, širi besedni zaklad … Najlepše zame pa je, da se »potopim« v zgodbo tako močno, da kar pozabim, kaj vse me skrbi, moti, boli … in me prav jezi, ko je zgodbe konec. Kaj pa je vam najbolj všeč?
NAMIG 24 – »POTOPI« SE V DOBRO ZGODBO, PRIPOVED, KNJIGO: pripravi si kakšen posladek in čaj, udobno se namesti, vzemi knjigo ali obišči šolsko knjižnico na daljavo. Sodeluješ lahko tudi v knjižnih izzivih in v bralni znački. Veseli bomo tudi kakšne fotografije iz domačega bralnega kotička. Uživajte v branju!
Sreda, 15. 4. 2020
Dragi starši, dragi otroci!
Danes bom nekaj besed namenila potrpežljivosti. Potrpežljivost kot vrednota je v trenutni situaciji zelo na preizkušnji. Po SSKJ beseda pomeni »dejstvo, da kdo prenaša kaj neprijetnega, neugodnega brez izražanja nejevolje«. Kaj bi rekli zase, ste v vsakdanjem življenju bolj ali manj potrpežljivi? Katere situacije vas najbolj spravijo “iz tira”?
Ljudje smo najmanj potrpežljivi, kadar smo pod stresom, kadar moramo opraviti več stvari naenkrat, kadar menimo, da situaciji nismo kos, kadar so situacije nepredvidljive – vse to ustreza trenutni situaciji. Kaj lahko naredite? Najlažje je stresti svojo slabo voljo, dvome in strah na najbližjega, s čimer se sprosti naša napetost, a tukaj ni dvoma, da ta rešitev ni »prijazna« ne do drugih, ne do nas. Kaj pomaga? Za trenutek se ustavite, globoko vdihnite in razmislite, kako se premišljeno spopasti z nalogami, ki vas čakajo. Ko se vsaj malo umirite, si zapišite, katere naloge boste opravili kateri dan, naredite si prednostni vrstni red, če česa ne veste, vprašajte. Predvsem pa je pomembno, da se posvetite stvarem, ki jih vi lahko nadzirate (učno delo, pomoč doma, čas za sprostitev in gibanje). Z nekaterimi stvarmi se moramo sprijazniti (da naša komunikacija poteka na daljavo, da je kljub vsemu potrebno delati za šolo). Biti potrpežljiv ne pomeni sprijazniti se z vsem brez pritožbe, ampak je moč, da ostanemo mirni in spoštljivi tudi v stresnih, obremenilnih trenutkih, ko stvari ne gredo po naših načrtih. Če smo potrpežljivi, imamo priložnost na stvari pogledati kot na priložnosti, ne le kot problem.
Bodite potrpežljivi tudi s samim seboj. Ne obsojajte se, ko vam kaj (takoj) ne gre, ko se ne znajdete, ko česa ne zmorete. Nihče ni popoln in nič ne bo narobe, če bo kakšna naloga ostala neoddana, nerešena.
NAMIG 23 – BODITE POTRPEŽLJIVI DO DRUGIH (staršev, sorojencev, navsezadnje tudi učiteljev – nihče izmed nas nima »recepta« za nastalo situacijo in menim, da si prav vsi želimo nazaj v stari ritem), PREDVSEM PA DO SAMEGA SEBE.
Torek, 14. 4. 2020
Dragi učenci in učenke, dragi starši!
Upam, da so za vami mirni in lepi prazniki, čeprav so bili v trenutnih okoliščinah zagotovo drugačni, kot bi bili sicer. Da bi ohranili njihov pomen, smo, kolikor je bilo možno, večinoma ohranili iste običaje kot v preteklih letih (barvanje pirhov, priprava tradicionalne hrane, družinski zajtrk …).
V teh dneh razmišljam, kaj nam je prinesla nova situacija. V hitrem tempu, kot smo ga bili vajeni, smo se v prazničnem času ustavili (ali bi se sicer tudi?) in družinski praznik preživeli z družino. Menim, da je to velika učna ura za vse nas, da razmislimo, kaj lahko kot posamezniki spremenimo in prispevamo k dobremu ne le zase, ampak tudi za svojo družino, prijatelje, sorodnike, širšo skupnost. V ospredje prihajajo nematerialne vrednote – pomoč, skrb za drugega, solidarnost, potrpežljivost, spoštovanje drugega, s katerimi trenutnim okoliščinam dajemo pozitivno vrednost. V trenutni situaciji se učimo, da ljudje nismo vsemogočni, da nimamo vsega pod nadzorom, da ne moremo (takoj) dobiti vsega. Mnoge naše potrebe in želje (videti nekoga, ki nam je všeč, igrati nogomet s prijatelji, iti na sladoled) smo morali odložiti na kasnejši čas in ugotovili smo, da se da, da zmoremo, da veliko stvari lahko počaka.
V tej situaciji se je pomembno vprašati, katere na videz drobne stvari lahko za nas in druge pomenijo veliko – npr. da pokličemo babico, jo vprašamo, kako je, kaj je kuhala in ji s tem izkažemo pozornost; da pokličemo sošolca ali sošolko, za katerega vemo, da ima z učenjem težave in mu ponudimo pomoč (če npr. veš, da ima sošolec težave z branjem, ga lahko pokličeš in besedilo bereta skupaj); da namesto mame, ki skrbi za gospodinjstvo, učno pomoč tebi, dela na daljavo ali celo hodi v službo, prevzameš odgovornost, ki si ji kos (npr. zložiš perilo ali pospraviš kuhinjo) …
NAMIG 22 – POMOČ: Razmisli, komu in na kakšen način lahko pomagaš in s tem prispevaš k temu, da bo dobro tebi in drugim.
Petek, 10. 4. 2020
Dragi učenci, drage učenke, spoštovani starši!
Danes sem se odločila, da vam pišem o prijaznosti. Prijaznost lahko izkažemo na različne načine – s prijaznim pogledom, nasmehom, trepljajem po rami, spodbudno besedo ipd. Prijaznost ima pozitiven učinek tako na naše počutje kot počutje tistih, s katerimi prijaznost delimo. Vpliva na medsebojno povezanost, pripadnost, občutek opore in bližino, optimizem, notranje zadovoljstvo in mir ter zmanjša občutek napetosti in slabe volje.
Prijazna dejanja vplivajo na izločanje serotonina v možganih (t. i. hormona sreče). Prijazno dejanje dokazano poveča nivo serotonina in izboljša funkcijo imunskega sistema. To pomeni, da tudi v trenutkih, ko nam ni dobro, ko nas kaj boli ali skrbi, prijaznost drugega ali naša prijaznost do drugih blagodejno vpliva na oba.
Prijazni pa ne smemo pozabiti biti tudi do sebe – da se sprejemamo takega, kot smo, da si vzamemo čas zase in počnemo tudi stvari, ki so všeč nam, da se znamo nagraditi, ko nam kaj uspe (da smo ponosni nase), skrbimo za svoje zdravje (zdrava hrana, gibanje, sprostitev), da znamo reči ne, kadar se ob nekom ali ob določenih stvareh ne počutimo dobro.
Prijazni zmoremo biti vsi. Tudi na videz malenkosti, kot je nasmeh ob pozdravu, nam lahko dajo prijeten občutek zadovoljstva in povezanosti.
Pred nami so praznični dnevi. Želimo vam, da so mirni, lepi in polni prijaznih dejanj – do sebe in drugih.
NAMIG 21 – BODI PRIJAZEN DO SEBE IN DRUGIH: potrudi se za veliko mero prijaznosti!
Četrtek, 9. 4. 2020
Lep četrtkov pozdrav!
Ponovno vas bom povabila v pravljični svet – svet, kjer dobro vedno zmaga nad slabim in v katerem je tudi podnevi dovoljeno sanjati. V teh dneh namreč beležimo Součkove dneve, dneve enega pomembnejših slovenskih ustvarjalcev – Jurija Součka. Gre za Miškolinove zgodbe, ki se bodo 25 dni predvajale na radiu RTV SLO. Posnete so bile že leta 1975 za oddajo Lahko noč, otroci, danes pa se, še vedno aktualne in lepe, predvajajo za Dobro jutro, otroci. Uživajte v poslušanju!
NAMIG 20 – MIŠKOLINOVE ZGODBE: prisluhnite čudovitim Miškolinovim zgodbam za male in velike otroke.
Sreda, 8. 4. 2020
Prisrčen pozdrav!
Ustavimo se danes pri vaših fotografijah. Naredili smo že zelo lepo in raznoliko zbirko! Na nekaterih ste resni (običajno ob tistih, ko delate učne naloge), na nekaterih sproščeni in veseli (ko se igrate, ste v naravi, ustvarjate), ponosni (ko vam je nekaj uspelo speči, naslikati, ustvariti), razmišljajoči … Čas preživljate pestro, glede na vaše želje in možnosti – pri nekaterih doma prijetno diši po sveže pečenem kruhu, nekateri znate pripraviti že prave pojedine, tudi za velikonočne praznike ste ponekod že pridno pričeli s pripravami, gibljete se v naravi in pomagate pri domačih opravilih, celo zaščitne maske ste šivali. Tudi delo na vrtu je že v teku. Prav tako vidimo, da ste nekateri že pravi mojstri pri urejanju fotografij. Tudi v prihodnje se veselimo vaših utrinkov!
Namig pa naj bodo danes kar vaše fotografije! Bodite dobro!
Torek, 7. 4. 2020
Lep torkov pozdrav!
Kako ste? Danes sem začela z vprašanjem, saj v vsakdanjem življenju pogosto drug drugega vprašamo: »Kako si?« Večini ljudi, brez da bi pomislili, odgovorimo: »V redu.« To je povsem razumljivo, saj naše iskreno počutje z drugimi delimo glede na to, kako blizu smo si z njimi. Vprašate kdaj sami sebe, kako ste, kako se počutite, kaj občutite? Včasih svoje resnično počutje težje ubesedimo in o tem največkrat sklepamo iz svojega vedenja (plešemo, pojemo, se smejimo, smo razdražljivi, hitro povzdignemo glas, se ne želimo pogovarjati, nekdo drug nam reče, da smo sitni …). K lažjemu odgovoru vam ponujam spodnji namig. Za izboljšanje počutja pa najdeš veliko idej na podstraneh počutje in čustva ali sproščanje. In zakaj se danes ustavljamo pri počutju? Ker je danes svetovni dan zdravja in ker je naše počutje zelo povezano z duševnim zdravjem in s tem zdravjem nasploh.
NAMIG 19 – KAKO SE POČUTIM: Naš obraz je pri izražanju počutja zelo izrazen, kar pomeni, da se na našem obrazu lahko hitro vidi, kako smo. Poglej spodnje sličice. Izberi tisto/e, ki najbolje opisuje/jo tvoje počutje in ga skušaj poimenovati. Kaj pa če bi tvoje počutje opisal/a z barvo, katero barvo bi izbral/a? In če bi za počutje izbral/a vreme? Pa melodija?… Poigraj se še z drugimi načini izražanja.
PONEDELJEK, 6. 4. 2020
Dragi učenci, spoštovani starši!
Vstopamo že v 4. teden pouka na daljavo. Pravzaprav sploh ne morem verjeti, kako hitro je minil ta čas. Pa vam? Pred dnevi sem vam pisala o tem, da je v življenju pomembno pozornost posvetiti stvarem, ki jih lahko nadziramo in poskušamo v dani situaciji narediti največ, da nam bo dobro. Podobno je s pogledom na situacijo z vidika, koliko in kakšne izzive nam je neka situacija dala. Ko pogledam na trenutno situacijo, se lahko usmerim v negativne izzive (kako težko je ostati doma, koliko več dela imam za računalnikom …) ali pozitivne. Jaz sem se odločila za pozitivne. Izbira je moja/tvoja in vedno imam/imaš možnost izbire.
Pomislite, kaj vse ste se v teh tednih naučili (pogledati in oddati učno e-gradivo, speči kruh, prekopati vrt, narediti poskus, kotalkati …), kako ste uspeli na daljavo vzpostaviti komunikacijo z vrstniki ali učitelji (četudi ste mu/ji napisali samo: »Učitelj, sporočam vam, da sem vse razumel in nisem imel težav pri nalogah. Lp!«), koliko stvari ste si zmogli sami najti na spletu, s koliko ljudmi ste se povezali in še bi lahko naštevala. Želim si, da k temu lahko dodate še veliko lepih doživetij v krogu svoje družine – koliko več časa ste lahko preživeli s svojimi starši in sorojenci (in ste pred TV uspeli najti film, ki je bil dovolj dober za vse), šli skupaj na sprehod, koliko vas je bilo po dolgem času skupaj na zajtrku, kosilu ali večerji … Prepričana sem, da bi skupaj napisali zelo dolg seznam in pri vsakem bi lahko našli dobre strani. Veliko pozitivnih strani vidim tudi iz vaših fotografij. Dodajmo še eno, ki sem vam jo pripravila za danes – družinsko igro. Želim vam uspešen teden in vse dobro!
NAMIG 18 – DRUŽINSKA IGRA: Pred teboj so kartice za družinsko igro. Prepiši jih na list (ali jih natisni, če lahko), jih razreži in daj na kup, tako da so kartice obrnjene narobe. Nato eden za drugim žrebate kartice in ob vsaki kartici rišete po navodilih. Ko boste narisali, poglejte, kako podobne/različne so si vaše risbe. Lahko si izmislite tudi kakšno svojo kartico in jo dodate. Vklopite domišljijo, napačnih odgovorov pri tej igri ni. Skupaj se zabavajte in se nasmejte.
PETEK, 3. 4. 2020
Dragi otroci, draga mladina!
Tretji teden pouka na daljavo se bliža h koncu. Kot smo že velikokrat zapisali, je za vse nas to nova situacija in menim, da smo vsi dokaj hitro vzpostavili novo rutino, se na nek svoj način organizirali. Največji zalogaj je zagotovo učno delo. Na preizkušnji je vaša samostojnost in odgovornost. Če smo se morda na začetku vsi malo zanašali, da bo hitro minilo in bomo spet v šoli, sedaj tega ne moremo več reči, tudi odlašati z delom ni več dobro. Zato je v tem trenutku zadnji čas, če vam do sedaj še ni uspelo, da se dobro organizirate in ste pri učnem delu kar se da samostojni. Kot namig vam danes pošiljam smernice za učinkovito učenje, več uporabnih povezav najdete tudi na spletni strani pod zavihkom organizacija učenja in dela doma.
NAMIG 16 – NAPOTKI ZA UČINKOVITO UČENJE: na posnetku Infodroma učenec konkretno in nazorno pokaže, kako se učiti. Poglejte (posnetek traja dobro minuto) in preizkusite. RTV pa je pred časom pripravil zelo dobro oddajo o učinkovitem učenju, delanju zapiskov, učenju z različnimi tehnikami učenja … MISIJA UČENJE, v kateri sodelujejo učenci s svojimi izkušnjami pri konkretnih predmetih, znani Slovenci in strokovnjaki (pomemben delež ima dr. Sonja Pečjak, strokovnjakinja za pedagoško psihologijo). Priporočam ogled (oddaja traja 28 minut), najbolje skupaj s starši.
Pred nami je vikend! Naberimo si novih moči za nove izzive! Veliko idej, kako si nabrati moči, vam ponujajo fotografije, ki nam jih pridno pošiljate. Ideje, kako izdelati lastno iluzijo, pa vam ponuja Hiša iluzij.
NAMIG 17 – USTVARJANJE ILUZIJ: Hiša Iluzij je pripravila že dva priročnika, kako lahko sami naredite iluzijo – Priročnik 1 (Iluzije, ki jih lahko narediš sam_1. del) in Priročnik 2 (Iluzije, ki jih lahko narediš sam_2. del). Veliko uspeha pri ustvarjanju iluzij! Presenečeni boste, kaj vse zmorete narediti sami.
ČETRTEK, 2. 4. 2020
Dragi otroci, dragi starši!
Pošiljate nam čudovite utrinke od doma. Ste pravi pomočniki svojih staršev, ustvarjalci, raziskovalci narave, pohodniki, peki, športniki … vse to, kar boste v življenju potrebovali in vas bo bogatilo. V teh dneh, ko iz medijev prihajajo napovedi, da še kar nekaj časa ne bomo videli šolskih hodnikov (in kar je najpomembneje – drug drugega!), se nam lahko zgodi, da smo kar malo obupani, da izgubljamo (za)upanje. Na pobudo OŠ Slave Klavore Maribor mariborske šole z namenom osveščanja, kako pomembno je ostati optimističen, pozitiven in ohranjati upanje, da bo vse še dobro, izdelujejo posebne metulje – metulje upanja. Pridružimo se jim tudi!
NAMIG 15 – METULJ UPANJA: izdelaj svojega metulja upanja, metulja daj na okno ali balkon in s tem simbolnim dejanjem pošlji upanje v svet – za vse, ki se trudijo za nas, ki nam pomagajo, ki zbolijo, ki so osamljeni, ki so sami že izgubili upanje … Pripravljena imaš tudi navodila za izdelavo metulja (Metulj-upanja_navodilo) in ogled posnetka, kako izdelati metulja. Naredite pa lahko tudi čisto svojega, kakršnega sami želite. Pomemben je namen. Veseli bomo vaših fotografij! Moja metuljčka že krasita naše okno.
Dragi učenci in učenke, dragi starši!
Danes je 1. april, t. i. dan norcev in potegavščin, ko upravičeno lahko koga kaj »nahecate« in se skupaj nasmejite.
Svet, v katerem (trenutno) živimo, je vse preveč resen. Prav je, da smo odgovorni in resni v ključnih trenutkih, a ta resnost potrebuje svojo protiutež – smeh in humor. Smeh ima izjemno pozitiven učinek na naše počutje (psihologi temu rečemo blagostanje) – prinese posebno energijo, sprosti nas, zmanjša stres, pozitivno vpliva na komunikacijo in nas lažje čustveno poveže z drugimi. V vsakdanjem življenju je smeha premalo. Neredko se zgodi, da ob obilici resnih informacij, resnih in zaskrbljenih obrazov svojih bližnjih, postanemo (pre)resni tudi sami. Raziskovalci so ugotovili, da se otroci smejejo 300-krat do 400-krat dnevno, še posebej takrat, ko so postavljeni v situacijo, v kateri se počutijo srečno in zadovoljno. Nasprotno od njih pa se starši smejimo le 15-krat dnevno. Zato si kdaj vzemimo čas, da namensko iščemo priložnosti za smeh, npr. da po spletu iščemo tudi kakšne smešne vsebine. Nekaj sem jih poiskala za vas:
Ali ste že slišali za jogo smeha? Ko se smejimo, naši možgani ne prepoznajo, ali nam je nekaj res smešno ali ne, važen je odziv telesa – možgani prepoznajo mišice, ki delujejo pri smehu. Že če so kotički ust obrnjeni navzgor, naši možgani sprožijo hormone, ki delujejo pri smehu. Torej se je vredno nasmejati tudi takrat, ko nam nekaj ni zares smešno, še bolje pa seveda je, če se smejimo skupaj (verjetno ste že slišali, da je tudi smeh nalezljiv). Sprva se nam ljudje, ki izvajajo tovrstno jogo, zdijo smešni ali morda celo čudni, a če se prepustimo in ne razmišljamo o tem, kako bomo izgledali, je učinek lahko sproščujoč.
NAMIG 13 – ŠALA OB 1. APRILU: »nahecaj« nekoga svojih bližnjih ali se spomni/si izmisli dober vic. Nasmejte se skupaj! Naj vam potegavščina uspe! Lahko jo deliš tudi z nami.
NAMIG 14 – JOGA SMEHA: Morda ti bodo všeč jutranje vaje joge smeha. Če meniš, da to ni zate, se spomni na kak smešen trenutek, ki si ga doživel, in ga podeli s svojimi bližnjimi ali s prijateljem.
TOREK, 31. 3. 2020
Lepo pozdravljeni v torkov dan!
Vaši utrinki kažejo, kako ustvarjalno in raznoliko preživljate čas, da poleg učnega dela uspete najti čas za sprostitev (peko peciva, igranje harmonike, počitek, šport, sprehod v naravi …). Današnji dnevni namig vas vabi v svet pravljičnih bitij. Pravljice so lahko tudi »zdravilne« – ob njih se umirimo, preselimo se v domišljijski svet – stran od skrbi, ki nas bremenijo. To ne pomeni, da bežimo pred odgovornostjo, le poskrbimo za to, da nam je v trenutni situaciji lažje. Pravljice si lahko preberete v naši e-knjižnici ali v zavihku Branje ali kar prisluhnete lahkonočnici – zvočni pravljici sodobnih avtorjev za male in velike otroke.
NAMIG 12 – GREMO V PRAVLJIČNI SVET: pripravi si kakav, skodelico mleka ali čaj, poišči si miren kotiček in prisluhni pravljici. K skupnemu poslušanju ali branju lahko povabiš tudi svoje domače.
PONEDELJEK, 30. 3. 2020
Draga učenka, dragi učenec!
Pred nami je 3. teden pouka v domačih učilnicah in z njim novi izzivi. Nekateri na to gledate optimistično, se veselite, druge vas morda bolj skrbi in vas je strah. Vaši občutki so zagotovo povezani tudi s tem, kako uspešni ste bili pri soočanju z izzivi v preteklih dveh tednih.
In kako gledati naprej? Model, ki nam lahko pomaga pri soočanju s skrbmi, je prikazan na spodnji sliki in nam ponuja možnost razmišljanja, kaj v življenju lahko nadziramo in česa ne moremo nadzirati. Od stvari, ki jih ne moremo nadzirati in na njih nimamo večjega vpliva (modri okvirčki zunaj kroga), preusmerimo svoje misli k stvarem, nad katerimi imamo nadzor in vpliv (rumeni okvirčki znotraj kroga). Npr. zaprtja šole ne moremo kontrolirati in jeziti se, biti ves čas slabe volje in jezen na druge, ker je potrebno delati doma, ne bo dobro vplivalo ne na nas, ne na našo delovno uspešnost, ne na naše bližnje. Zato se posvetimo temu, kar lahko nadziramo: da bo naš čas v domačem okolju minil čim bolje, da se bomo trudili za šolo po svojih močeh in bomo poskrbeli za svoje zdravje in dobro počutje.
NAMIG 11 – MOJ KROG NADZORA: pomisli, kaj vse lahko nadziraš ti in česa ne. Nariši svoj krog nadzora. Nato preusmeri svoje misli v notranji krog. S tem boš poskrbel/a za svoje počutje, odnos z drugimi in svojo delovno uspešnost. K pogovoru povabi tudi svoje starše.
PETEK, 27. 3. 2020
Lep petkov pozdrav!
Drugi teden dela v domačih učilnicah se zaključuje. Upamo, da so vaše izkušnje kar se da dobre. Veseli bomo vaše povratne informacije in informacije vaših staršev (https://www.1ka.si/a/263253).
Kako pa vam je brez družbe sošolcev in prijateljev v živo? Po dveh tednih se verjetno že pogrešate in to je pravzaprav dober znak. Ko se z vami pogovarjam, imate v šoli najraje odmore, in te verjetno tudi najbolj pogrešate: lovljenje po razredu (ko vas učiteljica ne vidi), izmenjava sličic, skupno smejanje smešnim pripetljajem ali šalam, bežno srečanje s svojo simpatijo na hodniku, deljenje skrivnosti v družbi prijateljice, komentiranje tekme …
NAMIG 9 – SPOROČILO ZA PRIJATELJA: prijatelju ali sošolcu pošlji sporočilo ali ga pokliči in mu povej, kaj v zvezi z njim v teh dneh doma najbolj pogrešaš. Pomisli tudi na sošolca/sošolko, ki že v šoli težje začne pogovor z drugimi in je morda osamljen/a. Pošlji sporočilo tudi njemu/njej. Če nimaš kontakta, prosi za pomoč učiteljico.
NAMIG 10 – TABORNIŠKA ROPOTARNICA: Ker je pred nami vikend z lepo vremensko napovedjo in ker je stik z naravo v tem obdobju zelo pomemben, saj nas pomirja, bogati in nudi številne možnosti za preživljanje kvalitetnega časa, vam ponujam raziskovalni taborniški namig. Zveza tabornikov Slovenije je pripravila zanimive taborniške aktivnosti, ki so primerne za čas epidemije – izvajate jih lahko sami, doma in v naravi. Povezava do ropotarnice: https://www.taborniki.si/ropotarnica/.
ČETRTEK, 26. 3. 2020
Dragi učenci, pozdravljeni v pravo zimsko jutro!
Upam, da so pozornosti za vaše mame uspele. Iz vaših fotoutrinkov vidimo, da ste se nekateri včeraj razveselili snega, ponovno ste gradili snežake, naredili snežne srčke (zelo izvirno darilo za mamo!), pisali lepe misli za mame, likovno ustvarjali, bili pravi raziskovalci narave, umetniki v svojih domačih delavnicah, pomagali v jedilnici in pri drugih opravilih, pridno delali za šolo in še kaj. Veliko namigov tudi za ostale, kako preživljati prihajajoče dni in razvijati svoja močna področja.
NAMIG 8 – RAZVIJAJ SVOJE MOČNO PODROČJE: pomisli, katera dejavnost ti gre dobro in v njej uživaš (in imaš v danih razmerah zanjo možnosti, da jo izvedeš). Uživaj pri izvajanju!
SREDA, 25. 3. 2020
Lepo pozdravljeni na prav poseben dan – materinski dan!
Danes naj bo čas namenjen tudi tvoji mami. Po majhno pozornost se to leto ne moreš odpravili v cvetličarno ali trgovino, a nič hudega. Priložnost imaš, da pripraviš čisto svoje darilo – lahko je to šopek iz papirja, lahko je risba, lahko je objem, ob katerem mami poveš, za kaj vse si ji hvaležen/a in da jo imaš rad/a, lahko je pospravljena kuhinja, obešeno perilo ali kuhana kavica. Veseli bomo, če boste svoje presenečenje za mamo delili tudi z nami.
Iz prispelih utrinkov lahko vidimo, da v vaših domovih prijetno diši po dobrotah, krasijo jih vaše risbe, slike, vaši novi pomočniki pri učenju pa so postali hišni ljubljenčki.
NAMIG 7 – ŠOPEK ALI PISMO ZA MAMO: Kako iz papirja narediti prav poseben šopek, si lahko ogledate na številnih spletnih povezavah, npr.: https://www.pinterest.com/pin/285556432609943956/ ali https://www.pinterest.com/pin/552324341799599358/. Tudi med dejavnostmi POŠ najdeš idejo za rožico za mamo: http://osselnica.splet.arnes.si/rozica-za-materinski-dan/. Lahko pa preprosto papir zložite v pismo in mami napišete, zakaj jo imate radi (ker mi pomagaš, ker mi skuhaš mojo najljubšo jed, ker mi bereš pravljice, ker ti lahko zaupam …). Pomembno je le, da napišite ali poveste iz srca, to bo mamino najlepše darilo.
TOREK, 24. 3. 2020
Dragi otroci, draga mladina, prisrčen pozdrav!
Dobro smo zakorakali v drugi teden učenja od doma in počasi se privajamo, vzpostavljamo nek nov ritem, nov način dela. Zelo pomembno je, da ustvarimo to novo rutino in se organiziramo, saj bo čas s tem postal predvidljiv, zapolnjen, bolj bomo učinkoviti in uspešni. Pripravimo si lahko preprost domači urnik, lahko je enak kot šolski, le da je pomaknjen na malo kasnejši čas, saj si lahko v miru privoščite malo daljše jutranje spanje, tekom dneva pa več odmorov.
Ko vam primanjkuje motivacije za učno delo, pomislite na koristi, ki jih opravljeno učno delo prinaša: ko boste za šolo naredili neko obveznost, boste zadovoljni, da vam je uspelo, in boste lahko v urniku odkljukali predmet, ki je »za vami«; ko se boste vrnili v šolo, vam bo lažje, manj naporno in manj stresno, če boste poznali snov, ki jo je bilo potrebno predelati; hitreje boste usvajali učno snov, ko bodo učitelji z vami obravnavali ali ponavljali te vsebine; postali boste samostojnejši in odgovornejši. Krizne situacije nas vedno preizkušajo in v tej situaciji smo lahko veliki zmagovalci – predvsem sami zase, da si dokažemo, kaj vse v resnici zmoremo. Samo vztrajati je potrebno! Na tem mestu tudi velik hvala vsem vašim staršem in bližnjim za veliko delo, ki ga opravljajo – pomoč, podporo, razumevanje! In četudi vam bo kaj snovi ostalo, ne skrbite, pomembno je, da se potrudite po svojih močeh in ste v stiku s šolskim delom. Srečno!
Namig 6 – NAPIŠI SI DOMAČI URNIK, v katerega vnesi učno delo, čas za pomoč pri domačih opravilih, nikar pa ne pozabi vključiti časa za sprostitev. Primer domačega urnika je za vas pripravila inkluzivna pedagoginja Jerneja.
PONEDELJEK, 23. 3. 2020
Prisrčen ponedeljkov pozdrav!
Vstopili smo v drugi teden našega e-sodelovanja. Čeprav bi se v običajnem poteku šolskih dni mnogi pritoževali: »Joj, spet ta ponedeljek!«, verjamem, da bi ga mnogi v tem času resnično želeli. Ljudje smo namreč socialna bitja, želimo in potrebujemo drug drugega, da v živo delimo svoje misli, znanje, delo, objeme, poglede … Mi ostajamo povezani in vse to delimo na daljavo. Hvala vsem, ki ste nam že poslali vaše fotografije in lepo vabljeni tudi v prihodnjih dneh.
Večina šolskih obveznosti prvega tedna je najverjetneje že za vami. Upam, da vam je šlo dobro in ste zadovoljni, kako in koliko ste uspeli narediti. Tisti, ki vam je kaj dela še ostalo, pa pogumno naprej. Uspelo vam bo, pa četudi potem s pomočjo učiteljev. Upam, da si pomagate tudi med seboj in da si s sošolci pošljete kakšno spodbudno sporočilo. Tudi učitelji smo veseli, ko se nam javite in pošljete kakšen utrinek vašega časa.
Iz fotografij, ki nam jih pridno pošiljate, lahko vidimo, da čas poleg učenju namenite tudi veliko raznolikim aktivnostim za sprostitev in pomoč vašim domačim: pridno pomagate v kuhinji, nabirate regrat, uživate v naravi ali domačem igrišču, se družite s hišnimi ljubljenčki, rišete, slikate … Še naprej vas vabimo, da nam pošiljate foto in besedne utrinke vašega bivanja in dela doma.
NAMIG 3 – PRIJAZNO SPOROČILO PRIJATELJU, SOŠOLCU/KI: naj bo današnji namig namenjen vašim odnosom z vrstniki. Pošljite sošolcu ali prijatelju kakšno prijazno sporočilo. Pri tem niso potrebni posebni verzi ali rime, lahko je le običajen pozdrav, ki si ga tudi sicer namenite v šoli.
NAMIG 4 – RAZGIBAJMO SE: če želite, se lahko majhni in veliki razmigate ob posnetkih Fit Goričko, ki jih najdete na povezavi: https://www.youtube.com/channel/UCxkspibDqTnaInvFUP02qcA.
NAMIG 5 – GREMO V LUTKOVNO GLEDALIŠČE: Vabimo vas v spletno Lutkovno gledališče Maribor. Predstave lutkovnega gledališča so objavljene na portalu RTV SLO 4D, dostopne na https://4d.rtvslo.si/oddaja/lutkovna_predstava/173251139?fbclid=IwAR01d7F1hCt5oJkdVYrgUqKS9AQ9MyEaAtAaBlWNWpO99NDxolh0x-udzs0. Vabljeni k ogledu!
PETEK, 20. 3. 2020
Teden v »domačih učilnicah« se bliža h koncu. Upamo, da ste kljub vsem okoliščinam dobro. Danes vam ponujamo dva namiga.
NAMIG 1 – DRUŽINA: V času, v katerem smo, pomislite na svoje starše. Sedaj imate več priložnosti za družinsko druženje, pogovor in pomoč. Pomislite, kaj lahko v teh dneh vi naredite zanje. Pomislite, kaj imajo starši radi in po svojih močeh naredite kaj zanje ali namesto njih. Lahko jim skuhate kavo, pospravite posodo, pripravite mizo ali pa se lotite priprave palačink. Če še ne znate, pa ste že dovolj veliki, da bi lahko pekli palačinke (in vam starši to tudi dovolijo), je sedaj pravi čas, da se to naučite. Na kulinaričnih spletnih straneh (https://okusno.je/recept/palacinke, https://www.kulinarika.net/recepti/sladice/palacinke-osnovni-recept-/11067/ in druge) najdete recept. Ko so palačinke pečene, se poigrajte z nadevom: marmelada, čokoladni namaz, med, kokos, orehi, lešniki, banana …., kar pač imate doma. Fotografirajte slastni krožnik palačink in nam pošljite fotografijo!
Ne pozabite – prijazna beseda in dobro dejanje sta pot do boljšega počutja vas in vaših bližnjih.
NAMIG 2 – OBIŠČIMO ŠOLSKO KNJIŽNICO: Vsi, ki radi berete, lepo vabljeni v našo šolsko knjižnico, ki v tem času deluje na daljavo. Klik na knjižnico: https://ucilnice.arnes.si/course/view.php?id=27038.
Prejeli smo vaše čudovite utrinke prvega tedna, ki smo jih zelo veseli.